Thursday, June 17, 2010

KEluH keSaH lagi..

hmm..untuk ke berapa kali nyer..aku masih mengeluh..bosan ngan idup aku skrg ni.

xtau mcm mana nak gambarkn perasaan aku skrg ni..hmm..aku pun xtau apa yg aku wat ari2..aku xstres ngan keje aku..tp aku bosan.paham x??..B.O.S.A.N...n tu 1 hal la..1 hal lg..aku xtau nape..kebelakangan ni..aku rasa sedih jer..mood hapy tu jarang2 ada.gelak pun mcm xikhlas.kenapa yer??

klu nak ikutkn sebnrnya nasib aku ni ok lg..klu compare ngan sahabat aku..cik sticky.klu dgr dia bercerita pasal kesengalan tmpt keje dia tu..aku rasa xcukup 1 hari nak bercerita..mgkn akan ada berberapa episod..al maklumla..merangkumi semua bahagian dlm kolej dia..see..punya suffer la dia kan..ahaha.tp yg paling aku xleh lupa..dia leh panggil student2 dia ngan gelaran "lemak lembu sapi"..ahaha..adoyai..punya bengang dia ngan student2 dia..sabar la yer cik sticky..

ok..ni part jiwang2 skit.mggu ni..aku berkrisis ngan si dia..nasib la dpt pasangan yg sama2 keras kepala..masing2 xnak beralah..xnak mengaku slh.tp..bila dipikirkn balik..mmg aku xslh pun..n dia pun xslh sbnrnya..tp knp la benda kecik dia nak besar2kn..kan dah xbertgur sapa smggu..huh,padan muka ktorg..n klu mlm ni pun xok lg..confirm sok aku gi kl..utk berjmpa anak2 buah ku..yahuuu..aku rasa diorg je leh wat aku hepi..ngeehehe.tp..bila jd mcm ni..ada hikmahnya..coz aku dah mula wat solat isthikarah pasal jodoh aku..n setiap kali lps solat..mmg aku doakn semoga Allah permudahkn jodoh aku..xkira la sama ada ngan dia ataupun ngan org lain.arap2 diberi petunjuk..bkn pe..bln dpn umurku dah nak mencecah 25thn..mcm hampir2 ke andartu jer..eh yeke..hehee..

ops..bercerita pasal hepi xhepi ni..aku teringat tag kwn2 aku..ngeeehhe..sori kwn2..aku masih lum ada mood nak balas tag korg..bkn pe..xde isu yg nak ditimbulkn pasal korg..cam xbest plak klu xmengutuk...xkan nak cite benda2 baik jer..xbest..xbest..xbest..

sbnrnya..ckp pasal jodoh..last week..masa aku br berkrisis ngan 'dia'..tetiba sampai 1 risikan ke telinga aku..(risikan??apa punya bahasa daa..)..maksud aku..ada org yg merisik kabar pasal aku.upss..malu i..xtau nak kata apa.actually org tu xkenal pun sapa aku..n aku pun xkenal dia sapa.cuma makcik aku la..memainkn peranan sbg org tgh.pewwiitt...serius aku malu2 kucing bila mak aku menyampaikn kabar tersebut..hik..hik..hik.tp ngan sengalnya aku membls perkhabaran itu.."mak..noly dah berpunya!"ahaha..no..no..xberani kot aku nak jwb cmtu....cuma aku ckp.."mak ckp je la ngan wan chor tu..noly dah ada kwn.."huhu..ngan hati yg berat sbb aku tgh berkrisis ngan dia..so aku pun mls nak pikir pasal org lain.n benda ni menguatkn lg keazaman aku utk buat solat isthikarah.

hmm..tu la manusia..bila dah ada mslh br nak ingat Tuhan..insap2..

3 comments:

  1. kira ok la aku panggei lembu sapi dr aku aku pangei menatang2 kena samak tau..

    aku nak betoikan statement 25 andartu..sorry sket 25 tu baru nak nampak dunia okeh!!
    wah dah ada yang bertanya muhahaha..i like this :P

    ReplyDelete
  2. haha..ok gurau2 je andartu tu..sbb aku pun br nak kenal dunia ni..cewah.sj je kasi panas kat sesapa yg bekenaan tu..haha..

    aku pun like!

    ReplyDelete
  3. alaaaaa...
    klo u andartu, means i pun anak dara tua la kan?
    takmau. takmau. takmau.

    haha, i like the way u answer ur mum!
    ;))
    naseb bek aku ada dua orang kakak yang tak kawen lagi.
    so macam imposible la kan aku nak kawen dulu.

    ReplyDelete