Wednesday, July 10, 2013

Cerita puasa saya..

Assalamualaikumm

Wah..tajuk macam karangan budak sekolah kan.ahahaha.xpe la..skali skala...Ok..alhamdulilah..tercapai jugak hasrat aku n suami untuk puasa sama2.tahun lepas..time puasa adalah time aku berpantang dr semua makanan.waaaa...azab tau. jadinya peluang nak masak2 untuk suami tu belum bekesempatan. so tahun ni..awal2 lagi aku dah berazam nak masak sendiri dari menu utama sampai la ke dessert. tapi semalam sempat gak bejalan2 kat bazar ramadan teluk intan. hmm...sedih skit la compare ngan ipoh. memang xbanyak choice. tapi bagus jugak..memang leh elakkn dari aku membeli. so semalam..buat pertama kalinya aku ke bazar ramadan tanpa membeli apa2. hebak kan..haha..

so menu pertama di hari pertama puasa semalam ialah..makanan feveret suamiku. sup daging n sayur campur. for dessert plak aku buat kuih kegemaran dia gak.onde2.huwaaaa...aku rasa nak menangis keharuan sebab berjaya wat kuih tu. pertama kali ok...aku wat kuih tradisional. sebelum ni setakat cucur udang tu aku biasa la wat. hehehehhehe..walaupun belum2 ckp2 menepati piawaian rasa dia..tp komen dari dia..ok la..hahaha.oh untuk air plak..aku wat air mango.slurp...mengancam woooo air aku.

so walaupun juadah ala kadar..tapi ktorg 2 sampai berat la nak bangun solat maghrib.erkkk..alhamdulilah dengan rezeki Allah. 

oh ye..aku baru berpeluang berterawih sekali je..iaitu pada malam sblm puasa. itu pun try2..nak tgk irfan leh behave ke x. aku pas irfan kat suami aku time terawih tu. alhamdulilah..Tuhan nak tolong ktorg kot. ada la sekumpulan budak2 laki ni..suka main2 ngan irfan. jadinya..diorg la yg jaga irfan sepanjg suamiku solat. tapi malam td aku xpegi..sebab awal2 lg dia dah meragam. jadinya..solat kat umah je la.

ok..so to be continue..daaaa

p/s:terlupa lagi nak snap gmbar makanan..hahaha...

4 comments:

  1. aku tumpang teharu ang dh terer buat onde2 haahahaha..wehhhhhh tebaik la rajin update..ganti aku yg makin mls update kekekekekek

    ReplyDelete
    Replies
    1. biasa la..dah jadi suri rumah..aktivitinya jadi lain skit.melayan anak..tgk tv..update entry baru..ngeh2..

      Delete
  2. Wah Cik Mummy, sempat yea masak smue juadah berbuka 2?
    Bertuah la En. Suami yea dpt Isteri yg rajin masak ni... (^_^)

    ReplyDelete
    Replies
    1. rajin xrajin sangat la..tapi dah tanggungjawab..buat je la..:)

      Delete