Monday, September 3, 2012

kelahiran beliau..(part 1)

Assalamualaikum...

haih..sebulan aku amik masa nak update blog ni.kesian cik stickynote ari2 meronta2 nak baca entry baru aku ni.suma ni pasal laptop aku tu yg meragam xleh nak on.tapi faktor utama..sebab masa la.weehuu..

straight to the point je la kan..(si irfan dah gerak2 tu..kena taip cepat2)

3/8/2012..lahirlah seorang insan bernama muhammad irfan yang kini bertahta di hati ku..hehee.entry kali ni aku nak story cmne kisahnya dia dilahirkan..memandangkan dia lahir xcukup bulan..iaitu pada usia kandungan aku 8bln.


al kisahnya,2/8 tu aku gi la checkup kat klinik kesihatan..chekup biasa je.then bila nurse tanya ada mslh pape x..aku pun story la yg aku dah seminggu rasa perut tu mengeras.ala2 macam contraction..tp xsakit n xde turun darah ke apa.so nurse n doktor pun cek la kekerapan mengeras tu.bila diorg cek..tgk2 kerap..n terus suh aku refer hospt.mulanya aku rasa malas nak pegi sebab aku xrasa sakit pun.cuma rasa xselesa je bila perut tu mengeras.tp takut pape jadi..aku pun pegi la jugak ke hospt sebab aku yakin doktor nak cek je.skali..aku kena dok wad..sebab doktor risau kalau2 aku dah nak bersalin.huwaaa..aku ngan berat hati menurut gak sbb aku xrasa aku dah nak bersalin.

so sepanjang mlm tu..aku diberi ubat tahan sakit n dicucuk skali lagi ubat utk matangkan paru2 baby tu.sob2..sadis.pasrah je la time kena cucuk tu.esoknya..3/8..memang aku dah rasa sihat n xrasa dah perut tu mengeras.so ngan yakinnya aku rasa leh balik n sempat beraya..kui2.ada hati lg tu nak beraya walaupun dah sarat2.then petang tu..doktor wat CTG scan..iaitu cek jantung baby.mula2 ok je..siap aku dah mamai2 nak tido dah.sbb scan tu dibiarkan kat perut aku utk bebrapa minit.tiba2..scan tu menunjukkn yg jantung baby aku lemah.huwaaa...nebes sgt bila aku dgr.Ya Allah..selamatkan anakku..

dalam masa bebrapa min je..aku dah disiapkn utk di operate.masa tu Tuhan je yang tau betapa sedihnya hati aku sbb hasbenku xde disisi.aku pun xtau brp laju dia bawak kete nak bg cepat sampai.memang sedih sgt bila dgr suara dia kat tepon.meleleh air mata aku sebab macam2 yang aku pikir.aku takut aku xsempat nak tgk anak aku..xsempat nak jumpa suami aku.semuanya berlaku dalam masa bebrpa minit je.bila hasben ckp dia dah halalkn makan minum suma..lagi la wat aku meleleh..Ya Allah..selamatkn aku n anak aku..aku terus doa n berdoa sampai la aku xsedar pape.

tepat jam 5.21..anak aku slamat dilahirkan.soklan pertama time aku br sedar..baby girl ke boy.heheh.alhamdulilah..seperti yg dijangka..aku dpt boy.cuma time tu yg wat aku risau sbb aku xtau status kesihatan anak aku sbb doktor xnak ckp pape selagi dia xdpt cakap ngan aku atau suami aku.bila hasben sampai2 je..terus aku suh dia cr doktor..nak tau anak aku cmne.tapi memandangkan time hasben aku sampai..jam dah kui 11 lbh..doktor pun dah xde..so terpksa la aku bersbr.

to be cont...irfan dah menangis..hahhaa


5 comments:

  1. alo irfan ni potong stim tul..kan dah jadik drama rantaian nak kena tgu next episode hahahha

    ReplyDelete
  2. Haha..ni pun xaman aku nk menaip.sabor yer

    ReplyDelete
  3. great to have u back!!!.

    p/s: kena practice speaking omputih la kita sbb ada org tu dah jdik lecturer english...muahahha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. arghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!stress!!!

      Delete
    2. Haha..tq for ur support!!

      (sambil menyanyi..oh my english!!)

      Delete