Saturday, September 29, 2012

botol oh botol

memandangkan aku ni wanita bekerjaya yang terpaksa tinggalkn anak dirumah..so aku xdpt nak direct bf kat dia.dari awal pantang lagi aku dah simpan stok susu untuk irfan.aku dah nekad nak bg susu badan sekurang2nya sampai irfan 6bln.so kena usaha skit la perah susu badan ni.sejak seminggu lps aku dah try ajar irfan minum susu guna botol.alhamdulilah..xsusah nak ajar irfan guna botol susu.cumanya..irfan ni agak high maintenance la.mula2 aku ajar dia guna botol susu murah je..jenama Tollyjoy..tp dia xnak..siap tepis ngan tangan dia botol tu.mungkin disebabkan puting botol tu agak besar n keras tu sebab dia xnak kot.memandangkan dia pun dah melalak..sesi mengajar dia terpksa dihentikan n terpksa menyusu badan gak.

ni la botol yang direject irfan..

pastu kak aku offer botol susu yang dia penah beli untuk anak dia..tapi anak dia xnak pakai.agak mahal botol tu..rm80 sebiji.yang aku beli tu hinggit2 je.jenama mimijumi.puting dia ala2 puting manusia..n agak lembut la.ha yang ni..sekali sua je kat mulut irfan..laju je dia abiskan susu tu.see..macam agak demand kan irfan ni.

ni la botol mimijumi tu..unik kan..

 tapi xpe la..yang penting irfan nak menyusu guna botol.lega la hati aku nak tinggalkan dia nanti.cumanya aku kena giatkan usaha untuk pam susu aku supaya cukup untuk irfan.seboleh mungkin aku xnak bagi susu formula.insyallah ngan minum susu ibu ni..irfan akan jadi anak yang baik.

 yeay..pandai anak ibu isap botol..



10 comments:

  1. hamboi2 irfan demandnyerrrrrrr..kena tempias glamer retis jugak ker???hahaahha

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la..aku rasa ni suma gara2 terlalu bnyk bc abg nara ni..so dia jd demand cam retis2 tu..huhu

      Delete
  2. mak ai botol susu rm 80?? boleh beli seluaq selai n tshirt selai kot....ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. tau xpe..tp brg baby ni mmg suma mahal2.pejam mata je la

      Delete
  3. mahal giler kan. tapi bila tengok gambar dia unik, so paham dah la kenapa arga sampai 80 ;P tapi aku tau, more than hundred pun, ko tetap sanggup beli kan demi irfannnn :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la..kena pejam mata je beli brg irfan ni.xkisah la harga dia..janji irfan suka n selesa

      Delete
  4. salam.. nak tanya, awak beli kat mana ye botol nie..? puting die lembut ke keras..?

    ReplyDelete
  5. Hai...saya ada jual botol ni...ada sesiapa yg berminat?tinggalkan koment kat blog saya ye.. harga dia RM74 untuk 4oz....RM93 tuk 8oz...free postage....♥♥♥♥

    ReplyDelete