Friday, September 14, 2012

kelahiran beliau..part 2

Assalamualaikum..

fuh berjaya jugak akhirnya aku melalui tempoh berpantang.keh2.dan berjaya jugak aku curi2 masa nak menghadap laptop ni.bukan senang nak jadi bloger tegar sekarang ni..irfan harus diutamakan.ok la..sambung ngan entry sebelum ni.

masuk hari ke2..baru la aku dapat pegi jenguk anak aku kat NICU.sedih hati ni bila tengok anak aku terpaksa dicucuk wayar2 dan tiub.tapi dalam masa yang sama..aku rasa sonok sangat tengok anak aku.dalam hati aku dapat rasa dia kuat sangat.memandangkan dia terpaksa dok dalam NICU..so aku n hasben je la yang dapat jenguk dia.alhamdulilah..dia xperlu bergantung kepada tiub n oksigen lama sangat.rasanya ari ke4 dia dah boleh bernafas sendiri.cuma disebabkan dia lahir xcukup bulan..dia perlu dijaga rapi sebab senang untuk dapat jangkitan kuman.so far masalah lain xde.alhamdulilah..lega aku rasa.

memandangkan irfan dalam NICU..so aku pun balik umah dulu bila dah discharge tu.memandangkan aku masih ssh nak bergerak..hasben yang kerap ulang alik ke hospital untuk anta susu kat irfan.oh..penglaman yang baru bila susu kuar dari badan aku...ohsem..betul2 takjub ngan ciptaan Allah.seminggu pertama betul2 suffer la aku rasa.ngan badan rasa sakit sgt..ngan kepala plak tiba2 rasa sakit mencucuk..then aku kena sentiasa perah susu.huhu...agak memenatkan n menyakitkan.sakit kepala yg rasa macam nak pecah kepala otak aku tu rupa2nya disebabkan bius masa operation.Tuhan je la yg tau cmne rasa sakit kepala tu.masa tu aku rasa bersyukur sgt dikurniakan suami yang sangat prihatin.dia la manusia yg aku rasa sgt2 penat sepnjg tempoh smggu tu.

lps smggu kat NICU,.irfan dah masuk wad biasa.walaupun dia dah blh bernafas sendiri..tapi memandangkn berat dia masih blum ckp..so dia masih kena tahan kat hospital.bila dah masuk wad biasa..aku pun decide utk temankn anak aku kat hospital.then tu lg 1 pengalaman baru bila aku kena menyusukn sendiri anak aku.wahh...takjub sgt.hahaa.tapi..sepnjg aku kat hospital..air mata aku terlalu la murah.hampir setiap saat nak mengalir.tah apa kena tah.emosi sgt.lbh2 lagi bila hasben dah abis cuti smggu n terpksa balik ke johor.lg la kerap berjujuran air mata aku.mgkn aku stress sebab aku rasa kekok lg ngan kehidupan baru aku ni.dah la anak pertama..xde sapa2 nak ajar aku wat itu ini.suma aku kena uruskan sendiri.yg lawaknya..pertama kali aku nak pakaikn anak aku pampers..terpksa aku jenguk2 anak org sebelah cmne pampers diorg.takut aku pakai terbalik.keh2.keluarga aku xdibenarkan masuk kat wad tu.diorg leh jenguk dari tingkap je.sedih kan.cuma yang menguatkan semangat aku bila tengok kes2 lain yang lebih berat dari irfan.at least irfan sihat..xde masalah..so aku xpatut nak bersedih.

pertmbahan berat irfan agak lmbat memandangkan dia baru je nak belajar minum banyak.tu slh 1 lg sebab aku stress sebab raya dah nak dekat.syahdu kot kalau kena beraya kat hospt.aku xkisahkn lemang n ketupat tu..tapi aku xnak beraya kat hospt.irfan plak keje dia tido je..maklum la..dia feel dalam perut lagi.so aku terpksa sentiasa kejutkan dia utk menyusu.huhhu..orang lain risau bila anak diorg melalak.tapi aku risau nape anak aku kurang melalak.huhhuh..feel dlm perut sangat irfan ni.

alhamdulilah..smggu kat wad biasa..aku n irfan dapat balik.girang hatiku xterkata.tapi dalam masa yg sama risau gak sebab tengok udara sekarang ni macam xselamat untuk irfan.xpe..aku yakin irfan kuat.so bermula la kehidupan baruaku n irfan...

to be continue..

p/s: gmbr2 dari hari 1st irfan akan diupload kemudian..




3 comments:

  1. aku rasa masalah suka tdo irfan tu rasanya mmg warisan genetik la hahahhhaaa

    ReplyDelete
  2. dan aku rasa masalah irfan lambat naik berat badan pon mungkin warisan genetik jugak...ngee~

    ReplyDelete
  3. muhaha..korg ni kn..lawak ar.klu cmtu aku arap dia ikut genetik kecomelan aku nnt.haha

    ReplyDelete