Sunday, July 29, 2012

mengisi masa lapang..

seriusly aku xsangka kita dah seminggu berpuasa.aku bayangkan kita baru 5 6 hari berpuasa.rupa2nya dah 9 hari berpuasa.dan aku xsangka aku berjaya berpuasa 9 hari ni.kalau ikutkan masa puasa ganti aritu..rasa macam xboleh nak berdiri..lembik semacam jer.ala2 kucing dalam entry aku sebelum ni la..terkelepek je kat kerusi kan.tapi alhamdulilah..aku masih sihat n mampu berpuasa.tapi..dalam masa yang sama..risau gak ngan berat baby aku.memandangkn last checkup aritu..berat dia baru 1.4kg..arap2...naik la skit berat dia skrg.

rasanya..banyak perkara yang aku rasa xsangka berlaku dalam hidup aku..

kalau kenang awal2 mengandung dulu..aku xsangka aku boleh lepas hingga ke 8bulan.bila doktor mengingatkan yang kandungan aku mungkin ada risiko2 yang xnak la aku sebut dah..memang hati ni sedih je memanjang.tapi aku rasa..berkat doa semua orang kat sekeliling aku..alhamdullah..kandungan aku berjaya bertahan sampai 8bulan..n insyallah boleh bertahan sampai masa matang dia..tu la yang dikatakan the power of doa.

eh tadi kata banyak benda yang xsangka berlaku..tapi baru 2 jer.ahahahahaa..yela kan..ada tu ada..tapi xyah la nak kepoh2 kat sini.apa2 pun..bagi aku..berdoa la banyak2 bila kita mengharapkan sesuatu.orang mungkin boleh bagi macam2 teori..tapi Allah yang akan menentukan segala2nya..

p/s:tajuk entry aku tu menunjukkn keadaan aku sekarang yang tgh boring..hoh..




3 comments:

  1. tapi semua dugaan tu mematangkan kehidupan kan??ada hikmahnya :)

    baru weekend dah boring..camna tu nk cuti 3 bulan?? merujuk pada aku sekali la tu hahahhaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. weekend tanpa buat apa2..busan dowh..nak tgk cite korea..kang kurg pahala posa aku.nnt yg 3bln tu bz ngan misi n visi aku..ahahaa

      Delete
    2. x pa...leh aktif berblogging....pembaca setia ada ni nak baca...

      Delete