Tuesday, July 3, 2012

apa jadi nanti yer..

hari ni kesekian kalinya..aku gi chekup kat hospital.memandangkan aku ni berurusan ngan hospital kerajaan..even nak ambik nombor untuk ambik ubat pun aku terpksa beratur panjang.Ya Rabbi..nak menangis tengok barisan yang panjang tu.

 menangis x kalau cenggini panjang nyer..

tapi bukan kisah menunggu lama yang aku nak story..tapi pasal kisah sepasang suami isteri ni.usia mereka dalam 30an la.yang si isteri ni beratur la belakang aku.xsilap aku dia pun pregnant kot.mulanya dia suruh suami dia yang beraturkn untuk dia..tapi suami dia ngan nada suara yang agak tinggi..suh isteri dia yang beratur.masa tu menyumpah dah aku kat suami dia..hampeh tul.pastu dalam beberapa minit kemudian..dia panggil suami dia yang sibuk tgh baca paper.skali lagi dia suruh suami dia beratur.er..camni la lebih kurang dialog diorang:

isteri: abang..tolong la beratur..i sakit kepala la..
suami:ala..bukannya ada tempat duduk pun
isteri:tu ada..kat ujung tu..
(si isteri terus pegi duduk)
suami: (merengus sambil beratur)

time tu..teringatkan suami aku.kalau la dia ada...dia xkan suruh aku beratur.cepat2 dia akan cari kerusi untuk aku duduk.dia xkan biarkan aku berdiri lama2.tapiiiiiiiiiiiiiiii...agak2nya..mcm mana situasi kami untuk 4 5 tahun akan datang.agak2nya sama macam pasangan tu ker.huhuhu.sekarang memang la sumanya indah..tapi lelaki ni..sampai bila agaknya sikap caring tu ada dalam diri diorg yer.harap2 la..sikap caring..bertanggungjawab suamiku itu berterusan la sampai ke akhir hayat.

6 comments:

  1. ada plak pk camtu..insyallah dia caring sampai bila2 :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hmm...insyallah la.tapi mmg aku geram ngan brother tu..merungut2 plak..xgentlemen lnsg suh bini beratur padahal yg dia rilek jer..

      Delete
  2. amin..insyallah..sama2 kita doa ek..hehe..:D

    ReplyDelete
  3. emm. selalu gak terpiki camtu. kalau tengok pasangan suwit-suwit pun, selalu jer doa mintak-mintak selamanya macam tu kann..

    dan even bila diri sendiri tengah bahagia, tanak terus rasa megah. memang doa kat DIA, semoga kebahagiaan itu tiada noktahnya. AMIN :)

    apa pun, brother tu memang tak de teloqqq punya spesis!

    ReplyDelete
    Replies
    1. insyallah..klu kita sentiasa doa..n sentiasa amalkn perintah Allah..mudah2an hubungan intim tu mesra sampai akhir hayat.(wah ayat..)

      p/s:tudia..marah benor nmpk..ahahaha

      Delete