Thursday, July 19, 2012

posa lah posa..


Esok dah puasa...tapi hati aku rasa sayu sangat-sangat.sebabnya,tahun pertama puasa dah bergelar isteri..tapi terpaksa puasa jauh-jauh ngan suami.aku tau..sapa-sapa yang baca entry ni mesti rasa meluat..menyampah..n kata aku ngada-ngada.dah bosan kot dengar rintahan aku ni kan.tapi..tu la perasaan aku sekarang,mungkin ditambah dengan keadaan diri yang memerlukan suami berada di sisi..so perasaan sayu tu melebih-lebih sekarang ni.tapi mungkin jugak ada hikmahnya kami berjauhan.sebabnya..belum tentu aku mampu masak untuk berbuka n sahur.ikut pengalaman puasa ganti aku..bila dah sampai waktu petang-petang,aku dah separuh pengsan..xde tenaga macam 5 hari xmakan.

 lebih kurang camni la keadaan aku

so bila pikir-pikir balik..biarlah suamiku berdikari di perantauan nun.pandai-pandai la dia masak..beli..lauk-lauk berbuka dia.insyallah tahun depan dah boleh jadi isteri mithali kot.doa-doakn la yer.yang penting sekarang ni..anak aku selamat..fokus-fokus..xyah sedih-sedih sangat la noly oihhh.ok la..slamat berpuasa kawan-kawan..tingkatkn ibadah puasa kali ni..

7 comments:

  1. alahai comeih aih kucing tu...haha...tp adakah ang pon secomei kucing tu?? nggee~~..ampun...gurau sempena sambut posa...selamat berpuasa noly...be strong n jgn byk pikiaq sgt ok...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..apa slhnya hg bygkn aku secomel kucing tu..kekeke

      ok2..aku try utk sentiasa pikir positif sepnjg ramadan ni...

      Delete
    2. ala meroyan kat blog xpa..alih2 aku ngn tahir ja bacanyer hahaha..xpon uncle gedek baca kehkeh..yg penting jgn meroyan kt fesbuk..satu dunia bca aiyooo!!selamat berpuasa!!:)

      Delete
    3. yes..jgn meroyan kat fesbuk n twitter...erkk ada ker twitter????

      Delete
    4. aku ada!!hahaha tetiba kuikui

      Delete
    5. Aku pun baca whatt??! Hahaha.. Noly, ko buat aku rasa ehhhh nasib baik aku tak kawen lagi. Ehhh ada kena mengena ker? Hahahah..

      Tapi tang baby kat bawah tu huwaaaa nak kawen! Erk tergedik uewwwww! ;))

      Selamat bepuasa Noly. Jangan sedih2 k.. Betul apa yang ko cakap, ada hikmah untuk setiap apa yang jadi kan?:)

      Delete
    6. kekekeke..lawak ar korg.yela2..aku xsedih2..mmg sj je nak tarik simpati korg..sbb mmg aku perlukan kata2 sokongan tu..wah ayat..

      p/s:aku xde twitter n xminat nak bertwit2 ni..

      Delete