Wednesday, May 16, 2012

selamat hari guru!

dulu..antara cita2 aku ialah nak jadi cikgu.keje cikgu ni macam keje yang jadi pilihan mak2 mertua.yela..sebut je keje cikgu..mesti bakal2 mak mertua rasa teruja sebab kononnya seorang cikgu ni mesti la seorang yang berhati mulia..sesuai sangat la jadi menantu dia kan.huahahaha..mengarut la sangat.xde la mulia sangat dah cikgu2 zaman sekarang.kalau tengok perangai kawan2 aku yang bakal bergelar cikgu ni..ramai je yg berperangai 'hantu'..hahaha.jangan maraaaa..

seronokkn para2 guru ni..setiap tahun ada sambutan untuk diorg.n dapat la diorg pensil berbatang2 sebagai hadiah.belum lagi aku nampak kakak aku dapat hadiah handbag ke apa.slalunya kotak pensil la..buku nota la..adat la kan..ngajo budak2..hadiah pun standard budak2 la.

walaupun aku penah bercita2 nak jadi cikgu..tapi usaha aku ibarat hangat-hangat taik ayam (wah tah betui tah idak peribahasa tu..).sekali je cuba apply..pastu pffft...xmo dah.xpe la..aku bagi can jawatan guru tu kepada yang lebih layak.biar la aku jadi guru kepada anak2 aku nanti.walaweh..

so kepada para guru sekalian...SELAMAT HARI GURU.terima kasih di atas jasa2 anda mendidik anak bangsa.

kalau leh jangan la ikut perangai cikgu shida ni..malu aih..


tapi maintainkn la kecomelan anda seperti cikgu heliza ni..hehehe

4 comments:

  1. eh haliza dah jadik cikgu ka??aku ingta dia xmo jadik cikgu nk jadi penyanyi terus..cikgu shida???hmm speechless T____T

    ReplyDelete
  2. haha..entah..penah jadi cikgu la..tp skrg xtau la..

    ReplyDelete
  3. geli terus aku nak komen lebih2 pas tengok gambar cigu shida tu, noly.

    ReplyDelete
  4. epalejau:
    hahahha...jgn sesekali wat perangai cmtu yer cikgu erra pazira

    ReplyDelete