Tuesday, May 22, 2012

hebat la orang2 sekarang..

sekarang ni kan..aku perhatikan dah jadi trend orang ke hulu ke hilir bawak ipad.wah..hebat orang2 zaman sekarang kan.sentiasa berinternet.cepat rasanya perkembangan IT ni.kalau dulu masing2 sibuk ngan henpon..sekarang dah bertukar ke ipad plak.rasa macam ketinggalan zaman sangat aku ni sebab masih menggunakan henpon biasa..yang sesuai untuk call n mesej jer.yang canggih nyer pun..aku leh bervideo call ngan hubby.hoh.sangat biasa kan.sama la my hubby pun..masih menggunakan henpon biasa2.kami ni buta IT ker??tidak..tapi blum rasa ada keperluan nak pakai yang canggih2 tu.(iyer keeeee).hak2..padahal xde duit la sbnrnya kan..hak2..tapi kan..kekadang naik meluat lak tgk bebudak ni dok usung ipad tu.bukan buat apa pun..takat main game je pun.halahhh..macam moden sangat la korang kan.poyo jer.budak2 kecik pun sekarang bukan main..dah xde nak main lumba lari dah ngan kawan2..sbuk ngan ipad jer.ish..kalau anak aku nanti..xnak la aku ajar dia ngan benda2 camtu seawal umur 3 4 tahun ni.biar la dia belajar belari..melompat..jatuh..biar dia kenal erti susah macam mak ayah dia.bak kata Prof Muhaya..budak2 ni bila di ajar menggunakan teknologi ni..kurang komunikasi ngan parents.hasilnya..bila mak ayah bercakap ngan anak..mata anak mengadap ke komputer..nahhh..kat situ dah nampak kekurangan dari segi komunikasi yang akan menyumbang kepada kekurang ajaran anak2.pi kenduri pun sibuk ngan ipad...bgsss...sampai dah xkenal sedara mara...sibuk main game.eeii..xbagus kan.

kesimpulannya...biar la aku masih ditakuk lama.xde ipad xbermakna aku xmengikuti perkembangan terkini kan..cukup la laptop yang uzur tu sebagai peneman.walaupun kekadang dia nak 'tido'..xmo on2...aku masih leh bersabar...teruskan khidmat anda wahai laptop...

p/s:aku xkata suma yang ada ipad tu poyo ok...ada certain2 orang jer...keh2...ampunnn...

7 comments:

  1. bebel apa ni makcik???biar la kami2 'remaja2' ni nk beripad..ada rasa nak penampar tak baca???hahahhahahaa..

    bdk2 skrg ni klu xdak ipad xdak hp canggeh dh rasa kuno hbs la konon..hampeh!!

    ReplyDelete
  2. stickynote:
    bukan nak menidakkan kecanggihan teknologi sekarang..cuma cara penggunaan tu yang wat aku meluat.macam poyo jer budak2 tu.kalau yang bekerjaya tu guna ipad aku xkisah sangat.haih..bebel apa tah ptg2 ni kan..ahahahhaa

    ReplyDelete
  3. kawan-kawan aku ber-i-pad, then tanya, kau bila lagi hadra?
    aku pandang sebelah mata je.
    hahaha. tak minat langsung...

    ReplyDelete
  4. epalejau:
    haih..diorg yg bertanya tu buat ipad tu macam keperluan la plak yer.xpe la..kita maintain pakai laptop sudahhh

    ReplyDelete
  5. bdk2 zaman skunk mmg ...umur 3-4 thun mengadap ipad main game kat restoren bawah!!!oh...jeles tgk even x ingin pon...coz aku mmg akan sntiasa jadik buta it...even skunk dh pakai iphone(ok bukan nak habaq pakai iphone tau)...tp function phone aku ttp sama..msg n call..letak la bnyk mana pon function aku x reti guna oiii....

    p/s: iphone aku tu adik aku bg..bkn aku yg beli...aku mana ada duit...ngee~

    ReplyDelete
    Replies
    1. pergh jgakkkkkkkk!!iphone tuh..adik aku bgi hp dia flip dulu2 punya style ja kat aku hahahha

      Delete
  6. mirakuru:
    perghhhhhhhhhhhhhhhhh..hg pakai iphone.hebak2..hahaha

    ReplyDelete