Monday, May 28, 2012

menghitung hari:part 1

sekarang dah masuk 6bulan usia kandunganku.hmm..xbanyak yang berubah pun.badan maintain slim..berat naik skit jer.last checkup aritu..berat aku hanya 45kg.tu pun sbb ada baby kot.nurse yang timbang tu pun geleng kepala je.dia kata tu pttnya berat sebelum pregnant.dah tu..aku nak wat cmne kalau dah berat tu xnak naik.makan xberenti kot.boleh ke dia kata..time ni la nak abang sayang lebih skit..tengok kita berisi.ehh nurse ni.pandai2 plak dia ek.heh.cuma yang pasti memang rasa makin berat je nak bawak perut ni.tp yang paling penting..alhamdulilah..sakit fibroid aku dah xmenyerang sekarang.tu yang wat aku makin excited n berdebar2 nak sambut baby ni.teringat lagi dulu..waktu awal2 aku disahkan mengandung..macam2 kemungkinan doktor bg..dan semuanya adalah negetif belaka.3 bulan pertama tu..dah macam air sungai je air mata aku ni..sikit2 mengalir.asyik fikirkan yang bukan2 jer.lepas dari 3 bln tu..doktor kata..aku dah lepas tahap keguguran tu.masa tu dah ada skit semangat dah.dan sekarang..setiap kali checkup..doktor pun dah xcakap risiko2 yang menakutkan tu.syukur sangat2.cuma bab masalah angin aku yang slalu menyerang tu..haih..memang susah nak control makan.yup..serius la..aku memang agak demand bab makanan.memang ikut selera perut ni jer.dan yang xbaiknya ialah..aku suka yang pedas2.doktor dah pesan..jangan makan yang pedas2..tapi tu la..time nak makan tu..xpikirkn risiko sakit ni.tapi bila dah datang sakit tu..menangis bagai nak rak la kan.hambikk kau..

apa yang penting sekarang ni..aku nak baby aku sihat dan selamat.xkisah la jantina apa.tapi time nak beli barang tu memang rasa ralat skit la sebab xleh nak amik kaler pink banyak2.kang kuar anak teruna..lain plak jadinya kan.so aku pun amik la kaler2 selamat..heh..

p/s:sbnnrya aku nak upload gambar scan..tapi sampai ke sudah xtransfer gambar ke laptop.al maklumla..aku pakai hp biasa jer..xmacam cik mirakuru..dapat iphone free..hadiah dari adik dia.untunglahhhh...


6 comments:

  1. hokeii...at first i wonder apa kena mngena entry ni ngan aku but then bila nmpk word upload...aku dh fhm...ok...tp aku even pakai iphone pon nak receive mms pon x dapat....hadoiii...

    ReplyDelete
  2. haahahahaaha aku pon baca apa kena mengena ngn mirakurunyer??oh bawah sekali tu nk jugak selit..hbs la hang tahir jdk bahan kihkih..ala beli baju kaler ejau byk2 hahha..semangat sket!!:P

    ReplyDelete
  3. keh2...skit jer tp bermakna.sekarang ni ckp pasal phone jer..mmg teringat tahir..ahaaha..abis la..

    stickynote:
    ejau??bkn kaler fav aku..haha..aku bnyk pilih kaler cekelat..hehee

    ReplyDelete
  4. congratulation mommy to be... alaaa, aku pon time pregnan berat max 47kg je yang oiiii... dr berat asal 42kg... msa 3bulan pertama berat turun smpi 37kg sbb alahan yg maha teruk... but, alhamdulillah alahan teruk tp dipermudahkan waktu bersalin... :)

    psstt: take care babe... 1st baby mmg perut tak nampak... 8bln nnti bru baby mbesar dgn pesatnyeee... hihi...

    ReplyDelete
  5. Alhamdulillah dah menten okay balik ye?:) Siksa betul tengok ko mula-mula aritu kan. Emo je dan sakit-sakit. Sampai aku nak komen pun takut dan tak sampai hati.

    Insya ALLAH semoga baby dan ibu dia selamat aminnnnn.. :)

    ReplyDelete
  6. anne.zain.adelia:
    hehee..yeke..aku ingat aku sorg je yg kering time preggy ni.hehee.lega la ada geng.heh.thanks beb!

    epalejau:
    hehehe..dah ok dah..xde emo2 dah.klu ko nak bergurau kasar tu dah boleh dah la..ahaha.thanks pren!

    ReplyDelete