Tuesday, August 2, 2011

elia dan khairul fahmi


dalam mggu ni..kecoh pasal kisah si penjaga gol ngan tunangnya elia..cerita2 diorg ni sedikit sebanyak bg kesan kat aku sebab aku pun dah bertitle tunangan orang.secara peribadi..dugaan orang bertunang ni xdapat nak digambarkan..aku rasa setiap pasangan akan melalui nyer..sebab skit2..kita akan makin mengenali siapa pasangan kita.kalau bkn sebab orang ketiga pun...sure akan ada yg bergaduh sebab masing2 nak menang.so..dalam isu ni..paling penting yg kita kena terapkan dalam setiap pasangan ialah....SABAR..MEMAHAMI..TOLAK ANSUR..kalau ada ketiga2 ni..insyaAllah..hubungan akan berjalan lancar.satu lagi..kita memang xkan dapat cari pasangan idaman kita..ataupun dalam erti kata lain..yang sempurna di mata kita.jadi..belajar lah untuk menerima diri pasangan kita seadaanya.kadang-kadang kita pun kena cermin diri kita jugak..mana tau disebabkan peel kita ni..pasangan kita wat hal..

aku xkata aku ni bagus dalam menjaga hubungan.setiap ari ada pasang surutnya..tapi..ingat lah..syaitan sentiasa akan berusaha untuk meruntuhkan masjid yang hendak dibina.syaitan akan selalu wat hati kita xyakin ngan pasangan kita.jadi..teruskan berdoa..kuatkan iman..mintak petunjuk dan yakin ngan aturan yang Tuhan tentukan..



sekian tazkirah untuk hari ini...



4 comments:

  1. pergh aku teruja ngn hang..teruskan update cengini yer :D..

    elia dan apex..agaknya tu la harga yg perlu di byr bila jadik orang popular..

    ReplyDelete
  2. hahahaha..hambik ko...tazkirah terus aku bg..

    ReplyDelete
  3. aik..wujud ke ms nur mizly ni???

    hhehehe..sori yer..aku xmerujuk kepada sesapa.1 lg yg hg kena ingat..perempuan baik utk laki2 yg baik..n laki2 yg baik..utk perempuan yg baik.mgkn org tu xcukup baik utk hg..aku rasa hg ditakdirkan utk dpt suami cikgu la..eehhehee...

    ReplyDelete