Tuesday, August 17, 2010

Semai minat membaca dr kecil...

haluu...kwn2 kata blog aku dah bersawang..mana2...xde eh..aku bersihkn ari2..xsmpt dia nak bersawang..aahaha...ok la..ok la..demi menyahut seruan kwn2 yg dah rindu nak baca penulisan aku..(ececeh...konon best la)..aku pun nak tulis la serba sedikit perihal anak2 buah ku yg dah berusia 4bln setgh tu..tgk cik epal publish story pasal anak buah dia yg sgt kiut itu..wat aku tergerak nak tulis gak story pasal anak buah ku yg xkurg kuit tu...eheh.

dlm usia yg br 4bln tu..aku berbangga sebagai ibu saudara mereka sbb diorg dah pandai pegang buku...dlm erti kata lain...dah minat nak bc buku.padahal bila sua bebrapa mainan..mmg diorg ni xnak pegang..xmenarik minat diorg lnsg..xtau la klu time ni je minat pegang buku..maybe sbb baru nak kenal warna2..so..buku2 yg berwarna warni tu la jugak yg menarik minat diorg..padahal agaknya dah besar nnt...buku2 tu main campak2 je..mcm mak sedara dia gak...akakkaa...

ok la..xyah story pnjg2..jom layan gambar mereka yg seciput tu okeh..

zakwan yg mcm terpaksa baca buku..tp xpe..nice try sayang...

raudhah ngan muka poyo cam paham je apa isi buku tu..cet..

hehe...tahniah sayang2ku..teruskan minat membaca tu ek..jadi manusia yg berguna di kemudian hari..





5 comments:

  1. hahaha ni perintis nak jadik future librarian ka eh??tp bgus2..generasi camni la kita nk kat masa depan..moga anak2 buah hg jadik role model kat baby seluruh dunia :))

    p/s kompom kalah anak buah aku..xdan tgu besar nk bersaing untuk upsr nanti dh ni gayanya haha

    ReplyDelete
  2. sila didik anak buah ko dgn jayanya ok...jgn buat malu company library...hihi!aku dh lama b'hjt nk menulis tentang anak menakanku gk tp asyik t'delay je...huhu!

    ReplyDelete
  3. wahhhhh..macam tau-tau je kan macik dia librarian. nanti da besar baby leh tolong wat riuh lebri. ;))

    ReplyDelete
  4. kalau la gua kecik2 dulu suke membace. pergh..

    ReplyDelete
  5. sticky:
    eh..xmau la bg dia jd librarian..tkt nnt dia meroyan cam aku ari2..ahaha.tu la pizah..hg kena train anak buah hg cpt2..cmne nak lawan ni..tp xpe..bnyk masa lg..sbb upsr maybe akan dimansuhkn..ahaha

    sara:
    insyallah..aku akan train diorg ni ala2 komando..br dgr kata..ahaha

    epalejau:
    haha..tu la..wat masa ni riuhkn umah je la dulu..kui2..

    hamzah lan:
    xpe..lum terlambat kot..

    ReplyDelete