Friday, August 27, 2010

MERDEKA..MERDEKA..MERDEKA...

today...perak bercuti sempena Nuzul Quran..n hati ni terasa hepi sesangat sbb rasa merdeka dr tmpt keje ku yg berpuaka tu.merdeka..merdeka..merdeka.!!!!.hoyeah!!!...alahai..sonok bkn main cam dpt cuti seminggu jer kan..padahal cuti sehari je pun.aku xtau cmne nak explain kat suma org bahawasnya aku sgt2 xsuka bekerja kat KOLEJ PIA tu..betul2 berpuaka la tmpt tu.sampai mood aku slalu jer ilang..bila mood ilang..aku nak buat apa2 pun jd mls..termasuklah menghupdate blog tercinta ni.sampaikan cik sara maya dah meronta2..merayu2 suh aku hupdate..alahai sara..klu aku menulis time xde mood..mutu penulisan aku hampeh tau..ko kena paham benda ni...kui..kui..kui(mesti ko rasa nak sepak aku time baca benda ni kan..ahhaha)..

tp memandangkn arini aku mcm dah jmpa balik mood aku..aku try la cari 1 topik utk ditulis..iaitu KAD RAYA.suma ni gara2 pakatan merapu antara aku,dila n pizah.dek kerana terlalu rindukan kad raya..kami telah mengusulkn utk exchange kad raya sesama kami.bak kata org..kad raya ni sebagai penganti diri.so..dah kata rindu sesangat kat kengkwn kan..so kami pun bersetuju utk mengepos kad raya yg xseberapa..ngan syarat..selitkn pantun2 yg direka sendiri.hambek!!1 keje lak aku nak pikir cmne nak create pantun2 tu.sepanjang 25thn aku idup ni..mana penah aku buat pantun sendiri..setakat buah cempedak diluar pagar..xpun..pecah kaca pecah gelas..aku reti la tulis.mcm2 la kengkwn aku ni..tu la padahnya bila idea tu dikeluarkan oleh 3kepala..hasilnya..dpt idea yg membebankn otak aku ni.mau amik 5 ari nak pikir isi pantun tu.dr smlm dok buah cempedak jer..xkuar2 buah lain.Hadoiii...tp xpe..demi kwn2 ku yg tercinta..n kad ni pun wujud sethn sekali..aku merelakn la diri aku utk buat pantun2 tu..janji kwn2 aku bahagia kan..ops..bahagia ke korg bc pantun aku??ahhaa

ahaa..bila sebut pasal kad ni..tetiba aku teringat kenangan time diploma dulu.ada di antara kengkwn aku yg selitkn kad raya kat pintu bilik aku...suprise la konon..sapa tah hamba ALLAH tu..kurg pasti plak..tp wat aku tersenyum klu ingat benda tu balik.tima kasih la kwn2..kerana korg..aku masih tau nak senyum n gelak.walaupun terpaksa melayan bermcm2 kerenah..tp korg suma mmg the best la...

kat sini aku selitkan 2rangkap pantun utk suma yg bernama sahabat...

Pohon kemboja rendang memutih,
sekuntum dipetik jadi hiasan,
berjenaka seloka merawat letih,
berkongsi cerita saling berpesan..

Tampak cantik si bunga anggerik,
daun sehelai gugur ke tanah,
kenangan berteman tetap menarik,
usah terlerai tak akan punah..

cam hebat je kan..padahal aku ciplak pantun sapa tah nih..ampun..hehhe..
so sapa2 rasa nak bls pantun den ni..sila la yer..

p/s:dikesempatan ini..saya ingin mengucapkan selamat menyambut hari kemerdekaan..bebaskan diri kita dari dijajah oleh minda barat..(fuuhh..)


6 comments:

  1. Nolly gedikz!!Jual nama aku plak dh...If ko tak bgtau ko ciplak pantun pun aku dh tau...Hak3~Korg mmg takde keje,kn siap cari keje nk b'bls pantun...Kolej PIA kna buat pagar..."Jgn Pandang Blkg"!

    ReplyDelete
  2. sara:
    nak wat cmne..kami xde research nak wat..tu yg cari keje yg xfaedah ni..hehehe...
    skali skala weh..nak promote skit nama ko...hahaha

    ReplyDelete
  3. tak pasal2 kena pk nk buat pantun berunsurkan benda merapu nih hahaha..tungguuuuuuuuuuu!!

    ReplyDelete
  4. stickynote:
    tu la..aiseh..sapa nyer idea la pantun2 ni..

    ReplyDelete
  5. hahahahha aku siap..tgu senin ni aku post..sama ja pantun untuk kome berdua..jgn nk demand nk lain2 pantun..cepuk kang sbb aku dh tulis xleh padam hahaha

    ReplyDelete