Sunday, September 19, 2010

Saya xmampu meredhakn..

saat jari2 ni dikeyboard..aku xtau cmne nak tulis utk meluahkn apa yg ada dlm kepala otak aku ni..marah..tkt..risau...meluat..menyampah..suma ada.alkisahnya..berkenaan kwn ku yg bercinta ngan suami org.masa kita dgr kisah waheeda+akil...memey+norman..kita hentam kaw2 kat pasangan2 tu..kononnya si pompuan gatal mengganggu hubungan suami isteri sampai bercerai berai.alih2..benda tu terkena kat kwn baik sendiri.bezanya...si isteri merelakn suaminya berkawin lain..tanpa ada sebarang pergaduhan.klu dgr mcm xde apa mslh kan..cuma mslh yg aku nmpk..sikap laki tu yg sgt xbertggungjwb..

bkn nak mendedahkn keburukan org lain..cuma aku xpaham kenapa kwn aku sgt buta sampai xnmpk mana yg baik n mana yg buruk.klu org yg bujang pun xdigalakkan kuar berdating berdua..tp..mereka ni aku tgk..kuar berdua kerap sgt..si laki tgglkn anak bini kat umah utk kuar beraya..berduaan..berdating merata..arghhh...aku benci...xleh ke dia pikirkn perasaan si isteri kat umah tu..walaupun diorg bgtau..si isteri tau..n xkisah diorg kuar berdua..tp..boleh x cuba selami perasaan si isteri tu..dia menangis kat umah xde sapa yg tau..

puas aku n kwn2 nasihat dia..bgtau apa yg dia dah buat tu slh..tp..dia ttp bertegas.."ala..wife dia tau..dia xkisah"...argh..knp ko adalh kwn aku!!!!n skrg..mcm2 cerita buruk aku dgr pasal si lelaki.n kami dah cuba sampaikn kat kwn aku tu..tp..bak kata pepatah..bagai mencurah ke daun keladi..dia lbh percayakn kata2 laki tu..dr kata2 kami...tidakkk...adakah dia dah diguna2kn???aku xkisah klu kwn aku rela dimadukan..cuma aku xpuas hati cara laki tu.klu betul nak jadikan kawn aku sebagai isteri..masuk meminang..gunakan cara yg betul..ni x..kehulu kehilir berdua..sampai terpaksa aku haramkn laki tu dtg beraya umah aku.jgn berani2 nak bawak dia dtg umah aku..huh..

n now..diorg nekad kawin walaupun tanpa restu kuarga kwn aku..apakah???aduh...Ya Allah..selamatkn kwn aku..kami sebagai kwn2 xtau dah nak nasihat n tlg dia..apa yg kami mampu buat..mendoakn kebahagiaan dia.

aku takut...huhuh...

5 comments:

  1. sabaq na yangg..
    memang sedih. terkilan. kesal.
    sebab bila kita pikir hanya kerana lelaki yang baru kenal, sanggup membelakangkan keluarga yang dah membesarkan dia smp skrg ;(

    ReplyDelete
  2. yer..slalu dlm drama je aku tgk suma ni..tp xsangka kwn baik sendiri jd mangsa cinta...huhuhh..semoga sumanya slamat

    ReplyDelete
  3. hadoii cinta tu buta ka org tu yg buta..kwn2 dh cuba tp klu dia xmo dgr nk buat camna..tp selagi belum jadik hak org tu masih ada msa untuk sedarkan dia...fightih!!

    ReplyDelete
  4. dlm keadaan kwn ko yg camni, cakap apa pun tak guna sbb tgh mabuk kepayang sampai melayang...krg bile dh t'hantuk baru nk t'gadah...jgn hairan bila dpn mata kita dpt melihat situasi yg terang2n b'tentangan dgn norma kehidupan,namun mereka yg b'ada dlm situasi itu seolah2 tak b'ada d alam nyata...mereka akan b'kata:"mereka lbh tahu apa yg mereka lakukan...".laki trg2 irresponsible, itu yg nk dijadikn dahan tmpt b'paut?Life is just like a circle...Huhu!

    ReplyDelete
  5. erm..cmne pun..kami akan ttp usaha nasihatkn dia selagi mereka blum berkahwin..semoga aku smpt selamatkn dia..aminn

    ReplyDelete