Monday, September 27, 2010

SAYA PANDAI BERLAKON

sejak kebelakangan ni..aku dah dpt kesan yg aku ada bakat berlakon..buka berlakon drama or filem..tp berlakon demi nak jaga hati org2 sekeliling.huh..keje lakonan jenis yg paling memenatkan n merungsingkn.dah la xdapat apa2 payment..hati aku makin sakit ada la.di alam kerja..hari2 aku terpaksa hipokrit merelakan diri aku mendengar gosip2 yg tah pape..mengiyerkan benda yg kdang2 aku rasa xbetul..follow rules yg kdg2 aku rasa mcm xptt difollow..huhuh..disebelah pihak org tu mengata org ni..lps tu..pergi ke sebelah pihak..terpaksa plak dgr org tu komplen itu ini..aduss...apa yg aku ptt buat?bantah..marah diorg??tp..andai kata aku wat mcm tu..mmg aku xselamat dok kat sini.aku dianggap pesalah..n mmg aku pun turut akan dpt tempias segala kutukan n penganiayaan..tp..sesungguhnya aku penat sgt..n aku dah mcm pak turut..yg ikut je apa org suruh..apa org nak..xtau la sampai bila mental aku dpt bertahan dgn suma ni.pg2 dtg keje dah kena menahan telinga ni dgr mcm2..mmg sgt xhepi..

then..bkn setakat tu je...dikalangan kwn2 aku plak..wujudnya manusia2 yg kdg2 menjengkelkn..menjengkelkn dari segi perangai yg aku rasa xmatang..xpandai jg hati org sekeliling..kdg2 aku rasa klu kita memilih utk jd pendiam adalah lbh baik dr kita terlalu bnyk ckp..terlalu bnyk bercerita perihal diri..sehingga membuatkn org akan menganggap kita ni terlalu riak dgn apa yg kita ada.bkn nak menyalahkn or mengata sesiapa..sbb aku pun xtau sapa yg xsuka n benci aku.so..aku xberani nak menghukum ssapa atas kesalahan riak tu.cuma..sebagai seorg yg dah 'tua' n septtnya berlagak matang..xspttnya everything nak cite kat org..nak ulang cite sampai naik muak dibuatnya.n setiap apa yg kita sampaikn tu..kena la berpada2..jgn main redah je bergurau sampai xkisah apa org rasa.hmm..disbbkn itu la..aku rasa terlalu seksa sbb terpaksa berlakon sperti aku xkisah apa2..sedangkn dlm hati ni..hanya Tuhan je yg tau..mmg rasa diri ni berdosa sgt sbb belakang dia aku kutuk2...dpn2..buat mcm2 xde apa2 berlaku..but..cmne aku nak berckp ngan org mcm ni..utk mengelakkn ada hati yg terluka..n hubungan tu x terputus..payah ok..sgt payah..

bila berdpn ngan situasi mcm ni..mmg aku akan teruskn sikap pendiam aku..klu ada sesapa yg terasa hati ngan sikap aku..aku mintak maaf bnyk2 yer..aku pun manusia biasa..huhu...

"bila la agaknya hidup aku akan hepi balik mcm zaman study dulu..huhu.."

4 comments:

  1. dari 5 bintang aku bg 4 1/2 la bintang atas lakonan hg yang agak mengesankan tu muhahaha

    ReplyDelete
  2. tq pizah..betapa la aku pandai belakon kan..sampai org tu pun xpasan aku xsuka dia..huhu...

    ReplyDelete
  3. aku xpyh berlakon.berkesan..dah tau aku xsuka dia..dia still nak tutttttt ja kat aku.haishhhhh!!!!

    ReplyDelete
  4. jieha..dia kan bff hg..tu sbb dia masih nak tuuttt je kat hg..ahahaa

    ReplyDelete