Monday, December 3, 2012

si kecil yang dah jadi montel..

semalam irfan genap 4bulan.ramai yg bertanya..irfan dah pandai apa.ok..irfan dah pandai senyum2 n bagi respon bila orang sembang2 ngan dia.dia pun banyak bunyi macam nak sama2 sembang.bawak pegi chekup semalam, berat dia dah naik..dah 5.2kg sekarang.wah..bayangkan korang kena bawak beras 5kilo ke hulu kehilir.beratttttt.memandangkan aku ni agak kering..so memang terasa la beratnya bila dukung dia.tapi alhamdulilah..irfan diberi kesihatan yang baik.setakat ni belum ada apa2 masalah lagi.susu untuk irfan pun..alhamdulilah cukup.berkat doa..usaha..n pengambilan supplement..teeheeeee.seboleh mgkn aku nak susukan irfan ngan susu ibu ni..sampai dia umur 2tahun.untuk suplement..aku amalkn produk shaklee.alhamdulilah sangat membantu.

tapi tah nape..2 3 ari lepas..irfan kurang menyusu.tapi yg guna botol la.ada sekali tu..1 botol je abis.bayangkn aku tgglkan dia hampir 9jam kat umah.balik2 umah..mak cakap dia minum sebotol je.hish..susah hati tul.tapi kalau secara direct..dia menyusu je cam biasa.mugkin irfan dah pandai kot.dia xnak minum guna botol..dia nak direct brestfeed.ohh sgt demand kot kalau camtu.n teruk la aku kalau betul dia nak macam tu.xpe2..akan aku paksa dia minum botol gak..ngade2

harap2 tu suma adalah perubahan sebab dia nak membesar.risau plak dia kurus kering klu xnak menyusu.oh yer..habit irfan sekarang ialah isap jari.dia punya isap jari..sampai berlumuih (tah betul ke x word tu..)

hehe..ok..xsabar tggu irfan panggil ibu

nyum2..sedapnya jari saye..     






7 comments:

  1. alololo comeinya irfannnnnn haahaha..demand yer??sian ibu kamu risau kamu kurus..tp klu kurus kering tu tau dah warisi gen sapa kan??kuikui..belemoih bukan belumuih la..

    ReplyDelete
    Replies
    1. aloo..jgn la ikut gen aku..xcomei la anak jantan kuruih2 ni.

      keh2..belemoih ek..ahahahhaha..

      Delete
  2. belumuih tu ejaan yang sesuai untuk norli. kalau kita hat perangai xsemengah kan, kena la eja belemoih. hahaha baru hardcore :)

    ReplyDelete
  3. terasa cm cepat ja masa berjalan...ngee~

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan..rasa macam baru semalam aku jaga dia kat hospt

      Delete
  4. kan noly.. selagi mampu, breastfeed adalah yang terbaik untuk baby. eh eh aku cakap macam tau jer. hahahaha!

    ReplyDelete