Friday, April 20, 2012

COOLBLOG

sejak kebelakangan ni..mood aku untuk bekerja dah semakin down.mungkin sebab pregnant 1 hal..n mungkin jugak sebab aku dah bosan ngan apa yang aku buat.malas la aku nak describe job description aku kat sini.bukannya aku xbersyukur ngan apa yang ada..mungkin aku belum jumpa sesuatu benda yang betul2 minat aku.so bila sembang2 ngan rakan sekerja..teman segosip..terkeluar la idea nak berbisnes.hmmm..bisnesss...actually bukan minat aku jugak sebab aku rasa bisnes ni kena ada kesabaran yang kuat dan bakat yang terpendam dalam mempromote barangan kita.tp aku rasa macam xde 2 benda tu.tapi aku macam berminat nak menguruskan 1 perusahaan..contoh..tadika..kedai kek..n..COOLBLOG..hmm..aku rasa hampir suma orang tau apa tu coolblog.benda ni bkn la sejenis blog yang kita merapu2 tulis ni..coolblog ni adalah sejenis minuman yang sangat2 menarik perhatian orang ramai disebabkan rasa n kecomelan kedainya..hhehehe.aku stat kenal coolblog ni dari kawan2 kat kedah nun..masa tu memang rasa kampung sangat sebab xkenal coolblog..ngeh2.

n sekarang coolblog ni ada je kat sebelah kolej aku..xde hal la kalau nak beli ari2.menengokkan kecomelan kedai tu..aku pun berangan2 nak bukak sebijik kedai camtu.aku pun stat survey2 camne nak memulakan bisnes tu.tetapi..sekarang aku cam rasa xminat dah bila melihatkan investment yang aku kena kuarkan.RM110,000 hokey!!!!wah..xsangka..kedai yg kecik2 camtu pun kena kuarkan modai banyak camtu.aku ingatkn 10 20 ribu je..haih..punah harapan aku.xpe la..aku try survey business lain la plak.so wat masa ni terpksa la bersabar ngan keje yang ada ni yer..adioss..



4 comments:

  1. uih aku lagi terasa kg bila depa bawak kita p beli menatang tu hahaha..blur teruk masa nk order mmg tak reti la..tapi skrg dh pandai sket hehhe..RM110,000??xpa la aku sabar jadik leb eh kerani dulu la hahaha

    ReplyDelete
  2. stickynote:
    tau xpe..aku dok blakang2 je time order..org lain yg orderkn kot.ahaha.

    tu la weh..bnyk gile pakai duit.mungkin la masyukk bnyk..tp mana nak cekau duit kan..huhuh..

    ReplyDelete
  3. noly, sama laa.. aku pun nak berbisnes..bukan sebab aku bosan dengan kerja aku, tapi aku bosan dengan rutin aku yang awal bulan lagi gaji da lepap. gaji memang cukup makan pakai je, dan tanggungan yang agak laaahhh kan?! huhuhu T_T

    nak berbisnes dan kebetulan minat kita sama. aku pun nak bukak kedai camtu gak. jual ice blended, wafer, jagung rebus, ice cream, in one lot. kan? tapi tngok angka yang kena sedia tu buat aku telan liur jela..

    ReplyDelete
  4. epalejau:
    nak setup kedai yg comei tu yg mahal tau x.huuhhu.mgkn leh try yg lain..papa roti ke..nnt aku survey2 lg..rasa mcm nekad nak bisnes nih..

    ReplyDelete