Tuesday, January 31, 2012

SAYANG...lawan fibroid tu ok...

tak dapat digambarkan perasaan aku bila disahkan positif mengandung.syukur alhamdulilah..anak la yang amat2 diimpikan bagi pasangan yang berkahwin.aku xpenah mintak anak aku lelaki ke..perempuan ke..cepat ke lambat ke..sebab tu semua urusan Tuhan.yang pasti aku sangat bersyukur ngan rezeki yang Allah bagi ni.

cuma aku kena redha sebab anak aku terpaksa berlawan ngan fibroid.saiz fibroid yang besar tu memaksa anak aku untuk mencari ruang dia sendiri untuk membesar.walaupun doktor bgtau risiko2 kemungkinan anak aku xcukup bulan ataupun gugur..tapi aku tetap aku terus berharap anak aku boleh survive utk 9 bulan lg.

semua ni mungkin ada hikmahnya.Allah tau apa yang Dia aturkan.aku kena kuat demi anak aku.doktor hanya mampu menjangka..tapi Tuhan yang menentukan segalanya.aku harap sangat..anak aku mampu melawan fibroid yang lebih besar dari dia.tolong yer SAYANG..ibu nak sgt tengok SAYANG..SAYANG lawan yer fibroid tu..

p/s:tah kenapa senang sgt air mata ni mengalir skrg...

8 comments:

  1. Congrats Noly sbb dah pregant. ang kena kuat tau, hopefully baby tu pun kuat sbb dia terpaksa berkongsi tmpt dgn fibroid tu. kakak opis ku pun last yer pregant ada fibroid jugak, tp alhamdulillah dia selamat bersalin n baby tu sihat. harap2 benda yang sama jadi kat ang k... be strong ok!

    ReplyDelete
  2. tahniah noly..apapun km sentiasa akan doakan yg baik2 utk hg..insyallah..Allah yg paling tahu apa yg terbaik wat hambanya..sedangkan kita xtahu sikit pun..yg penting jgn putus asa k..aku percaya baby hg mesti dpt rasa dan kongsi ketabahan & kekuatan mama dia..

    ReplyDelete
  3. insyaAllah noly, kawan-kawan sentiasa doakan yang terbaik. kuatkan diri, makan benda-benda berkhasiat supaya baby kat dalam boleh kuat dan lawan segala kuasa jahat dalam perut tu. dengan kuasa bulannnn akan melawanmuuu!!! i love uuuuuu... - yun

    PA!!berita hg wat aku happy smpai esk dan hari2 seterusnyaa!! kuat smngat PA!! love u!! kami doakan yg terbaik utk hg!! - pooh

    ReplyDelete
  4. kawan2 lain dh cakap apa yg lebih kurang aku nk cakap..kami akan doa yang baek2 untuk hang..cuma kami nak hg jgn sedih2 tp be strong!!jadik sehabis kuat sbb kami sentiasa bedoa untuk hang..insyaAllah baby pon akan jadik kuat untuk ibu dia..

    p/s: baca entry ni buat pon aku rasa sebak!betabah PA!!

    ReplyDelete
  5. Alhamdulillah PA dh pregnant.inshaAllah suma baik2 aja.opismate cpah pun penah hadapi kes yg sm, alhamdulillah ok semua.doa byk2 k.doa cpah smg semua baik-baik aja.Jaga kesihatan, pemakanan, kuatkan semangat.Rehat secukupnya k.

    ReplyDelete
  6. Alhamdulillah, Noly. Rezeki ko dan suami :) Untuk apa yang berlaku, aku doakan ko dan suami serta baby dalam perut diberikan kekuatan oleh ALLAH S.W.T. AMIN. Doa dari kami takkan putus untuk ko dan anak ko. Semoga ibu dan baby sama-sama selamat. Sbab aku pecaya, baby ko pun sama nak tengok ibu dia seperti mana ibu dia nak tengok dia. Insya ALLAH.

    ReplyDelete
  7. Alhamdulillah..tahniah noly..jaga kesihatan..mkn benda berkhasiat..kami semua mendoakan yg terbaik..insyaallah..allah akan aturkan yg terbaik kpd hambaNya..
    Noly, jgn byk nangis..nnt baby pun sedihhh je..emosi kita mempengaruhi perkembangan baby dlm perut tau..jd kena happy selalu..ari2 ckp ngn baby kena kuatttttttttttttt...

    ReplyDelete
  8. huhu...komen2 korang wat aku nak nangis!!!!thanks kawan2..aku akan cuba kuat demi baby ni...thanks korg!!

    ReplyDelete